طراحی سایت

شش اشتباه در طراحی وب سایت

عوامل متعددی مانند عناصر طراحی و انتخاب های طراحی وب سایت وجود دارد که گاهی کار را برای یک کاربر سخت میکند و این مشکلات میتوانند مانند جست و جو سخت در آن و یا ارتباط برقرار کردن و اعتماد کردن به آن وب سایت سایت باشد. اما شما میتوانید مخاطب خود را جذب کنید تا پایان مطلب شما را دنبال کند و از آن لذت ببرد. ما در این مقاله به شش اشتباه رایجی که در طراحی وب سایت رخ می دهد می پردازیم و نحوه جلوگیری از آنها را بیان میکنیم تا اطمینان حاصل کنید که وب سایتتان به خوبی طراحی شده است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

به هم ریختگی وب سایت

بدون یک پایه محکم، شما در معرض خطر یکی از رایج ترین اشتباهات طراحی وب سایت هستید اضافه کردن عناصر اضافی فقط به دلیل در دسترس بودن آنها. همیشه ارزش خواندن اصول اولیه طراحی قبل از شروع کار اهمیت دارد. مهم است که ابتدا با ایده ای که می خواهید وب سایت شما به آن برسد و چگونه این کار را انجام می دهد شروع کنید. این امر به این دلیل است که امروزه نرم افزارهای طراحی وب طیف وسیعی از ابزارها و گزینه های موجود را ارائه می دهند که طراحان تازه کار به زودی می توانند تحت تاثیر آن قرار گیرند. درگیر طرح های شلوغ نشوید که کاربران را با تبلیغات ناخواسته پاپ آپ، پخش خودکار ویدیوها و نوار ناوبری شلوغ بیش از حد سرگرم می کند. بنابراین روی ساخت یک ساختار محکم و ساده متمرکز باشید تا به کاربران بهترین و بدون تجربه ترین تجربه ممکن را هدیه دهید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

پرش مستقیم بر روی کامپیوتر

دومین اشتباه رایج در طراحی وب سایت ما را مستقیماً به قلب فرآیند طراحی می برد. بیشتر صاحبان مشاغل طراحی وب را فرایندی می دانند که تنها در کامپیوتر انجام می شود. در حالی که این درست است که خلقت نهایی شما به این شکل دیده می شود، اما در مورد طراحی آن هیچ چیز نمی تواند از حقیقت دورتر باشد. در عوض، هنگام شروع طراحی وب سایت خود، قبل از استفاده از یک برنامه طراحی وب یا سازنده، می خواهید به روشهای هنری سنتی تری روی آورید. به طور خاص، بهترین راه برای شروع طراحی یک صفحه وب، در واقع گرفتن مداد و یک تکه کاغذ است. با نوشتن لیستی از اهداف وب سایت خود شروع کنید، و سپس مجموعه ای از صفحات را طراحی کنید که بر رسیدن به این هدف اصلی متمرکز شده اند. طراحی از این طریق به شما امکان می دهد هرگونه افزونگی واضح در طراحی خود را تشخیص دهید و به ساده سازی سایت شما کمک زیادی می کند.
طراحی وب سایت

شبکه ها، دستورالعمل ها و ستون ها

مرحله بعدی در ساخت وب سایت شما این است که شروع به ایجاد قالب برای صفحات خود کنید. وقتی صحبت از طراحی صفحه می شود، حتی ابتدایی ترین سازندگان وب سایت از ابزارهایی برای تنظیم شبکه ها، دستورالعمل ها و ستون ها استفاده می کنند. بسیاری از طراحان وب جوان از این ابزارها غافل می شوند و تصور می کنند که این ابزارها فقط برای سایتهای قدیمی و مناسب هستند. در حقیقت، شبکه ها عنصر ساختاری اصلی برای هر صفحه وب خوب طراحی شده باقی می مانند و همیشه باید برای ترتیب عناصر بصری یک صفحه استفاده شوند. شبکه ها و دستورالعمل ها اساس مهارت اصلی طراحی گرافیک را قبل از شروع طراحی وب تشکیل داده اند و مطمئناً در سال های آینده به عنوان یک ابزار اساسی ادامه خواهند داد. طیف وسیعی از روش های تعامل مصرف کنندگان با وب، طیف وسیعی از انتظارات را در مورد نحوه انتظار و ظاهر انواع مختلف صفحات وب ایجاد کرده است.

طراحی وب سایت

عدم وجود سلسله مراتب

چهارمین اشتباه طراحی وب سایت در لیست ما، کمی پیچیده تر است، حداقل برای کسانی که در طراحی وب جدید هستند. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در وب سایت های جدید مشاهده می کنیم این است که اهمیت سلسله مراتب را نادیده می گیرند. سلسله مراتب بصری به عنوان ترتیب منظم عناصر با توجه به اهمیت آنها تعریف می شود. این بدان معناست که اگر این را درست متوجه نشوید، ممکن است کاربران با ویژگی های مختلف طرح های شما گیج شوند که همه برای جلب توجه آنها تلاش می کنند. آنها به طور موثری به سمت CTA شما هدایت نمی شوند، که به معنی عدم تبدیل است. برای ایجاد یک سلسله مراتب قوی، به خوبی فکر کنید که بازدیدکنندگان شما برای چه چیزی به سایت شما می آیند. تحقیقات UX را انجام دهید و مطمئن شوید که سلسله مراتب به خوبی رعایت شود.

دسترسی

دسترسی نیز یکی از جنبه های بسیار مهم در طراحی وب است و نادیده گرفتن آن می تواند نتایج مورد نظر سایت شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. در چند سال گذشته، بسیاری از شرکت ها اهمیت دسترسی وب سایت های خود را در اختیار بازدیدکنندگان با طیف وسیعی از نقص ها و توانایی ها تشخیص داده اند. البته یک استدلال اخلاقی برای استفاده از سایت شما برای طیف وسیعی از افراد وجود دارد، اما یک مورد تجاری نیز برای انجام همین کار وجود دارد. به هر حال، گسترش مخاطبان فقط می تواند شانس شما را برای فروش موفقیت آمیز افزایش دهد. طراحی با قابلیت دسترسی در خط مقدم ذهن شما، وب سایت های خلاقانه تر و با طراحی هوشمندتر ایجاد می کند. شما از آزادی آزمایش لذت می برید، اما می توانید اطمینان حاصل کنید که آنها به طور هدفمند در طراحی شما پیاده سازی شده اند. هیچ هویت برندخوبی نباید مانع قرار گرفتن در معرض نمایش شود و اگر وب سایت شما برای برخی از افراد قابل دسترسی نیست، این دقیقاً همان کاری است که انجام می دهد.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

عدم طراحی برای موبایل

آخرین اشتباه طراحی وب سایت در لیست ما، اشتباهی است که هنوز توسط اکثر شرکت هایی که به دنبال طراحی وب سایت برای برند خود هستند، انجام می شود. همانطور که طراحی وب هنوز چیزی است که در کامپیوتر اتفاق می افتد، بسیاری از مردم هنوز مرور موبایل را جایگزینی برای تجربه اصلی یک وب سایت سایت دسکتاپ می دانند. به سادگی دیگر چنین نیست. در واقع، مرور موبایل در حال حاضر بیشتر ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده است و بسیاری از طراحان در واقع قبل از ایجاد سایت برای کامپیوتر، یک سایت تلفن همراه ایجاد می کنند. این به عنوان استراتژی اول موبایل شناخته می شود و در حال حاضر یک رویکرد بسیار محبوب در بین شرکت های بزرگ است. طراحی اولین دسکتاپ می تواند یک اشتباه باشد زیرا شما در معرض خطر زیاد وب سایت خود را به هم ریخته یا کند هستید، بنابراین در دستگاه های تلفن همراه کاربر پسند به نظر نمی رسد. در عوض، ابتدا وب سایت برند را برای دستگاه های تلفن همراه طراحی کنید و سپس به نسخه دسکتاپ سایت گسترش دهید.

طراحی وب سایت

وبسایت شما یکی از عناصر اصلی به نمایش گذاشتن هویت برند شماست. به خصوص اگر مشاغل آنلاین یا یک کسب و کار دیجیتالی هستید، مشتریان قبل از تصمیم گیری برای انجام کار با شما، قطعاً وبسایت شما را بررسی می کنند. سایت شما جایی است که هویت نام تجاری شما باید با تمام توان وارد شود. سل گرافیک علاوه بر طراحی گرافیک، با طراحی انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی و خلاقانه همراه شما خواهد بود تا هم در عناصر بصری برند و هم در زمینه عناصر دیجیتال پیشتاز رقابت با مجموعه های مشابه باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد