برندسازی

نکات برندسازی برای کارآفرینان

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق وجود یک ایده فوق العاده است. اما هنگامی که شما ایده خود را پیدا کردید کار واقعی آغاز می شود و این به این معناست که باید برندسازی را آغاز کنید. اما برندسازی چیست؟ اگر بخواهیم برندسازی را تشبیه کنیم می توانیم آن را به DNA تشبیه کنیم. برندسازی به مشتریان و مخاطبانتان می گوید که شما چه کسانی هستید و چه محصولی ارائه می دهید؟ برندسازی به مخاطبان یادآوری می کند که باید چه انتظاری از برند شما داشته باشند و اینکه چرا باید شما را انتخاب کنند. نکته ای که باید بدانید این است که برندسازی هم می تواند برند شما را به یک برد جهانی تبدیل کند و هم می تواند آن را از بین ببرد به همین علت برندسازی برای یک برند مهم است. ما در سل گرافیک چندین مقاله در این رابطه نوشتیم که خالی از لطف نیست تا آنها را مطالعه کنید. مقالاتی همچون: برندسازی چیست؟ شش اشتباه در برندسازی که باعث کمبود بودجه می شود و مقالاتی دیگر. ما در این مقاله تصمیم به بیان نکاتی در رابطه با برندسازی داریم تا شما با استفاده از این نکات مسیر برندسازی که مسیر پرپیچ و خمی است را به درستی به پایان برسانید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

استراتژی برند

شاید وسوسه شوید که وارد مراحل برندسازی شوید اما قبل از ایجاد هویت برند خود به عنوان مثال طراحی لوگو و یا طراحی وب سایت باید کارهایی انجام دهید تا پایه های برنتان محکم شود و این کار تعیین استراتژی برند است. استراتژی برند خود را به عنوان یک طرح کلی تصور کنید. این یک جهت مشخص برای طراحی هویت برند شماست که می تواند طراحی لوگو باشد، آوای برندتان، صفحه های اجتماعی یا علاقه های شخصی شما باشد. هنگامی که در حال ساخت استراتژی برند خود هستید باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مشخص کنید که چه کسی هستید. این به این معناست که شما قرار است به عنوان یک شرکت شناخته شوید یا به عنوان یک برند شخصی؟
  • نقطه قوت خود را پیدا کنید. چه چیزی شما را از سایر برند ها متمایز می کند؟ چرا مخاطبان باید شما را انتخاب کنند؟
  • هدف برند خود را مشخص کنید. انتخاب هدف یکی از نکاتی است که در ایجاد استراتژی بسیار مهم است.
  • ارزش های خود را بنویسید. ارزش های برند شما نه تنها استراتژی داخلی شما را پیش می برد، بلکه به شما در برقراری ارتباط خارجی با مشتریان کمک می کند.
  • در مورد مشتری ایده آل خود شفاف سازی کنید. شما می خواهید هنگام برندسازی مطمئن شوید، این مورد نظر مشتریان هدف شماست اما اگر نمی دانید این مشتریان چه کسانی هستند، انجام این کار غیرممکن است.
برندسازی

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

هویت برند خود را ایجاد کنید

اولین قسمت در ایجاد هویت برند، تعریف عناصر اصلی و مهم است که برند شما را هدایت می کند. اما این عناصر شامل چه مواردی می شوند؟

  • آوای برند
    طراحی های شما بخش بزرگی از برندسازی شما است اما تنها قسمت آنها نیست. آوای برند شما بخشی جدایی ناپذیر از هویت برند شما است. اما قسمت مهم این است دریابید چه صدایی نیاز دارید. اما شاید برایتان سوال شود که چرا؟ زیرا صدای برند شما ممکن است انتخاب های سبکی دیگر را القا کند. صدای شما چیست؟ دریابید که چگونه می خواهید برند شما با مخاطبان شما ارتباط برقرار کند.
  • تایپوگرافی
    تایپوگرافی هم فونت هایی را که انتخاب می کنید و هم نحوه قرار دادن آن فونت ها را در طرح هایتان پوشش می دهد و این قسمت بسیار مهمی از روند برندسازی است. تایپوگرافی شما پیامی را به مخاطب شما ارسال می کند که شما به عنوان یک برند چه کسانی هستید و از کار با شما انتظار دارند.
  • پالت رنگی
    رنگ یک چیز قدرتمند است و اگر پالت رنگ برند خود را فقط بر اساس اولویت انتخاب کنید ("من بنفش را دوست دارم ، بیایید یک آرم بنفش داشته باشیم!") ، فرصت بزرگی را از دست می دهید. افراد ارتباطات شدیدی با رنگ دارند و وقتی این ارتباطات را درک کنید، می توانید از رنگ به صورت استراتژیک استفاده کنید تا افکار، احساسات و واکنش های خاص مخاطبان خود را تحریک کنید.
  • شکل و تصویر
    اشکال مختلفی که در لوگو، کارت ویزیت، بسته بندی یا دارایی های دیگر خود گنجانده اید نیز می تواند چیزهای زیادی در مورد برند شما داشته باشد. به عنوان مثال، شکلهای گرد احساس اجتماع و اتحاد را ایجاد می کنند در حالی که اشکال واضح و لبه دار بیشتر با کارایی و ثبات ارتباط دارند.

طراحی عناصر اصلی برند

هنگامی که اصول هویت برند خود را قوی کردید، وقت آن است که یک قدم جلو بروید و در واقع عناصر اصلی برند خود را بر اساس استراتژی برای برند خود تعریف کرده اید، طراحی کنید.

  • لوگو
    لوگو شما چهره کسب و کار شما است و مهمترین عنصر برندسازی است. لوگو شما اغلب اولین نقطه برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان است به همین علت لوگو برای یک برند از اهمیت زیادی برخوردار است.
  • وب سایت
    طراحی سایت را می توان پلی دانست که می تواند کسب و کار شما را وارد مرحله جدیدی کند. با همه گیر شدن اینترنت و رشد روز افزون استفاده از اینترنت حتی برای کوچکترین کارها مثل خرید روزانه منزل اهمیت حضور در این فضا هرروز بیشتر از روز قبل توسط کسب و کار های مختلف حس می شود. داشتن یک وب سایت می تواند تغییرات بسیار زیادی را در نحوه عملکرد کسب و کار شما داشته باشد.
  • کارت ویزیت
    مهم نیست که در چه حوزه ای فعالیت می کنید. شما نیاز به کارتی دارید تا با آن نکاتی مانند وب سایت، لوگو و بسته بندی یادآوری می کنید.
  • بسته بندی
    اگر کالای فیزیکی می فروشید، باید بسته بندی را طراحی کنید و علاوه بر کاربردی بودن، بسته بندی باید با بقیه هویت برند شما همخوانی داشته باشد.
برندسازی

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

در پایان، بازاریابی روندی است که منجر به فروش هر چه بیشتر شما خواهد شد، اما برندسازی پایه ای است که شما بر روی آن شهرت و وفاداری مشتری خود را بنا می کنید و در دراز مدت از این مسئله سود خواهید برد. نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که برند سازی یک فعل و پروسه است و مراحل مختلفی دارد. بنابراین اگرچه در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد - با در نظر گرفتن کلیه برنامه ریزی ها، دارایی ها و پرسنلی که به دنبال خلق یک برند فراموش نشدنی می روند - این امر همچنین یکی از کاربردی ترین راه ها در زمینه سودآوری هرچه بیشتر برای مجموعه شماست. با برندسازی میتوانید داستان کسب و کار خود را از طریق تک تک المان های مجموعه خود به گوش مخاطبانتان برسانید. اگر ابتدای راه هستید یا در حال طی کردن این مسیر دچار سختی هایی شده اید و یا اینکه حتی مسیر خود را گم کرده اید، به یاد داشته باشید که تیم طراحی سل گرافیک تا آخرین لحظه با شما خواهد بود. پس بیان داستان کسب و کارتان برای خلق هویت برندی ماندگار و یا احیای آن از طریق دکمه زیر با ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد