برندسازی

هشت نوع برندسازی - قسمت دوم

در قسمت قبلی هشت نوع برندسازی - قسمت اول به چهار نوع از برندسازی که عبارت اند از برندسازی شخصی،برندسازی محصول، برند سازی خدمات و برندسازی خورده فروشی صحبت کردیم و دریافتیم که هویت برند شخصیت برند است و برندسازی گام هایی است تا این شخصیت برای دیگران نمایان شود. ما در این مقاله به ادامه هشت نوع برندسازی خواهیم پرداخت پس اطمینان حاصل کنید تا پایان با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

برندسازی فرهنگی و جغرافیایی

برندسازی فرهنگی و جغرافیایی دو نوع برندسازی متفاوت هستند اما بسیار به هم شبیه اند. این نوع برندسازی کاربرد بسیار بالایی در زمینه گردشگری دارد. برندسازی جغرافیای برای شهرها،کشورها و حتی ایالت ها کاربرد دارد به عنوان مثال برج ایفل که هرگاه اسم آن را می شنویم به فرانسه و پاریس فکر میکنیم. برندسازی فرهنگی شباهت زیادی با برندسازی جغرافیایی دارد اما بر جنبه های فرهنگی یک منطقه جغرافیایی تمرکز دارد. اما سوال اینجاست که چه کسب و کارهایی میتواند از برندسازی جغرافیایی و فرهنگی بهره مند شوند؟ گردشگری و شغل ها مجاور گردشگری مانند هتل ها، تاکسی ها و مسافرخانه ها اما هر نوع تجارتی که منطقه خود را به منطقه کانونی در برندسازی تبدیل میکند میتوانند از این نوع برندسازی استفاده کنند.

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

برندسازی شرکتی

برندسازی شرکتی آنها نحوه بیان شخصیت و خدماتی است که شرکت ارائه می دهد. برندسازی شرکتی، درست مانند سایر انواع برندسازی، مجموعه ای از انتخاب ها و اقدامات طراحی است که نکات کلیدی را در مورد برند، مانند ارزش ها، اهداف، قیمت، مخاطب ایده آل است. برندسازی شرکتی فراتر از طراحی وب سایت و تبلیغات است. این شامل نحوه رفتار شرکت از نظر اجتماعی و حرفه ای است. برندسازی شرکتی همچنین اغلب به تلاش‌های استخدام شرکت و فرهنگ شرکت گسترش می‌یابد، که در نهایت نحوه درک عموم از برند را شکل می‌دهد. یکی از نمونه‌های برندسازی شرکتی گوگل است که به طور معروف همه چیزهایی را که ممکن است نیاز داشته باشید به کارکنان ارائه می‌دهد ناهار رایگان، مراقبت‌های پزشکی در محل، رفت‌ وآمد رایگان به محل کار و بازگشت به محل کار و مقدار سخاوتمندانه مرخصی با حقوق والدین. در حالی که یکی از شناخته شده ترین برند ها در جهان است برای هر کارمند احتمالی، ایده کار در گوگل بیشتر شبیه یک فرصت به نظر می رسد تا یک شغل، فرصتی برای عضویت در یکی از پویاترین و خلاق ترین شرکت های روی کره زمین.

برندسازی

برندسازی آنلاین

برندسازی

برندسازی آنلاین، همانطور که از اسمش پیداست، برندسازی است که به صورت آنلاین انجام می شود. برخلاف انواع خاصی از برندسازی، مانند برندسازی شخصی یا محصول، برندسازی آنلاین مقوله وسیعی است که به همه انواع برندسازی که در اینترنت اتفاق می‌افتد اشاره دارد. این نحوه قرارگیری یک فرد در صفحات اجتماعی است، این نوع تبلیغات آنلاینی است که ارائه‌ دهنده خدمات اجرا می‌کند، همه انتخاب‌های طراحی هستند که در ایمیل، طراحی وب سایت و پاسخ‌های خودکار پیام‌ها قرار می‌گیرند. برای برند هایی که هم حضور حقیقی و هم دیجیتالی دارند، برندسازی آنلاین مؤثر اغلب شبیه به توسعه برندسازی آفلاین شرکت است. برای مثال، دستورالعمل‌های خدمات دیجیتال، اغلب شامل استفاده از واژگان مشابهی است که همکاران درون فروشگاهی استفاده می‌ کنند. در غیر این صورت، ممکن است متوجه شوید که انتخاب‌های طراحی دیجیتالی یک برند خاص ممکن است از فروشگاه فیزیکی تقلید کند و فضای آفلاین آن را انلاین کند. هنگامی که برند خود را طراحی می کنید، به همه مکان هایی که ظاهر می شود فکر کنید. شما باید به این فکر کنید که چگونه برند را به صورت آنلاین و آفلاین بیان می کنید و به طور خاص، در هر دوی این عرصه ها کجا ظاهر می شوید.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

برندسازی آفلاین

برندسازی آفلاین برندسازی است که به صورت آفلاین اتفاق می افتد. دقیقاً مانند برندسازی آنلاین که می‌تواند انواع برندسازی مانند برندسازی شخصی، برندسازی محصول، برندسازی شرکتی و برندسازی فرهنگی و جغرافیایی را در بر بگیرد، برندسازی آفلاین نیز می‌تواند این موارد را در بر بگیرد. کالاها و محصولات چاپی دارای برندسازی آفلاین هستند. برندسازی خرده فروشی نوعی برندسازی آفلاین است و این تنها به انتخاب هایی که میکنید در زمینه برند سازی ارتباط دارد.

برندسازی پایه ای است که شما بر روی آن شهرت و وفاداری مشتری خود را بنا می کنید و در دراز مدت از این مسئله سود خواهید برد. نکته ای که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که برند سازی یک فعل و پروسه است و مراحل مختلفی دارد. بنابراین اگرچه در ابتدا ممکن است دلهره آور به نظر برسد با در نظر گرفتن کلیه برنامه ریزی ها، دارایی ها و پرسنلی که به دنبال خلق یک برند فراموش نشدنی می روند این امر همچنین یکی از کاربردی ترین راه ها در زمینه سودآوری هرچه بیشتر برای مجموعه شماست. با برندسازی میتوانید داستان کسب و کار خود را از طریق تک تک المان های مجموعه خود به گوش مخاطبانتان برسانید. اگر ابتدای راه هستید یا در حال طی کردن این مسیر دچار سختی هایی شده اید و یا اینکه حتی مسیر خود را گم کرده اید، به یاد داشته باشید که ما تیم سل گرافیک در کنار شما هستیم. پس بیان داستان کسب و کارتان برای خلق هویت برندی ماندگار و یا احیای آن از طریق دکمه زیر با ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد