طراحی دیزاین بریف

سه مرحله برای داشتن دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی) بدون نقص

باید بدانید که دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی) چیزی است که طراحان را در مسیر درستی برای طراحی لوگوی کسب و کار شما قرار می دهد و باعث می شود تا طراح از علایق شما باخبر شود و متوجه شود که برند شما چه چیزی را بیان می کند تا بتواند با این اطلاعات لوگوی مناسبی برای برند شما طراحی کند. قبل از شروع بهتر است تا دریابید که اجزای اصلی دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی) چیست و نکاتی درباره آن را برای شما توضیح دهیم.
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی) چیست؟

شاید برای شما سوال پیش بیاید که دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی)چیست؟ باید بدانید که دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی) سندی است که همه اطلاعات مانند برند، زمانبندی پروژه و بودجه را برای طراح بازگو می کند تا او بتواند لوگویی مناسب برای برند شما طراحی کند. هرگونه اشتباهی درباره اطلاعات منجر به نتجیه ی بدی برای برند می شود پس مطمئن شوید که اطلاعاتی که در دست طراح قرار می دهید دقیق و کامل باشد.

اطلاعات برند را به طراح ارائه دهید

دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی) به نظر ساده و جالب می آید پس بهتر است آن را با همین دید، نگاه کنیم. همیشه طراحان بیش از یک کار رایانه ای رایانه عمل می کنند. آنها مردم و خدمات و صنایع و نحوه انتخاب زیبایی شناسی مناسب برای برند را درک میکنند و در تمامی مراحل طراحی آن را در نظر می گیرند.
طراحی دیزاین بریف

محصول، مخاطبان هدف و صنعت خود را توصیف کنید

باید بدانید که طراحان به خوبی می دانند که استفاده از کدام تکنیک طراحی برای برند، مخاطبان و محصولات مناسب است و این مهارت با تجربه زیاد به دست می آید. و یکی دیگر از تکنیک ها که می توان به آن فکر کرد اشتراک گذاری است به این معنا که مواد محصول، نحوه تولید را با مخاطبان و رقبای خود به اشتراک بگذارید، خوب است که در باره این تکنیک هم فکر کنید.
طراحی دیزاین بریف

اندازه برند خود را شرح دهید

مهم است که بدانید اندازه برند با سبک طراحی لوگو رابطه مستقیم دارد، به این معنا که شما هنگام توصیف کردن ارزش های برند به سبک های مختلف فکر کنید مانند مدرن یا قدیمی. طراحان می توانند این ارزش ها را با عناصر طراحی ارائه دهند و یک نتیجه عالی برای برند رقم بزنند.

نام برند خود را ارائه دهید

در مورد نام برند شاید خیلی ها فکر کنند که واضح و ساده باشد اما از آن غافل می شوند. باید بدانید که نام برند از خدماتی که برند به مخاطبان می دهد سخن می گوید پس مطمئن شوید که حروفی که در کنار هم چیده می شوند از چه سخن می گویند؟

شعار شرکت را ارائه دهید

در بعضی موارد شعار ها را نمی توان از لوگو ها حذف کرد و همین امر هنگام باز طراحی لوگو به برند ضرر زیادی وارد می کند. اگر می خواهید که یک شعار مناسب برای برند خود داشته باشید و هنگام بازطراحی هویت برند دچار مشکل نشوید بهتر است تا سخت فکر کنید. البته باید بدانید که انتخاب شعار بعد از طراحی لوگو صورت می گیرد.

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی.

سبک مورد نظر لوگو را با طراح به اشتراک بگذارید

لوگو تایپی که می خواهید را با طراح به اشتراک بگذارید

اگر کلمه، نماد و یا علامت انتزاعی مد نظر دارید بهتر است تا مقاله هفت ویژگی طراحی آرم و لوگوی عالی را بخوانید. تعیین قالب مورد نظر برای لوگو شما را در طی این فرایند جلو می اندازد. اگر درباره قالب مطمئن نیستید طراح شما می تواند گزینه های مختلفی را به شما پیشنهاد کند.

سبک طراحی

علاوه بر نوع لوگو می توانید به سبک آن هم اشاره کنید. شما می توانید برخی از سبک های طراحی لوگو را در مقاله انواع لوگو مطالعه کنید.

رنگها

یکی از ویژگی های خوب طراحان خوب این است که آنها می دقیقا می دانند که چه رنگی مناسب برند شماست. پیشنهادات شما به طراح می تواند کمک کند. پیشنهاد شما می تواند رنگ ساده ای مانند سیاه و سفید باشد یا برای یک پیشنهاد خاص می توانید از رنگ های خاص استفاده کنید.

طراحی دیزاین بریف

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

مدت زمان و میزان بودجه را مشخص کنید

زمان بندی

روند طراحی یک فرآیند است، در حالی که طراحی یک لوگوی عالی طی چند ساعت می تواند یک اتفاق غیره منتظره باشد اما اغلب نیاز به یک دوره آزمایش از طرف طراح است به همین دلیل اختصاص زمان بیشتر به طراحان، شانس شما برای دریافت طرح های شگفت انگیز افزایش می دهد. شاید برایتان جالب باشد که طراحان دوست دارند کار خود را به سرعت انجام دهند پس تمام تلاش خود را بکنید که یک برنامه ریزی کامل و دقیق و مراحل طراحی را قبل از شروع طراحی آماده کنید. یک بازه زمانی برای تجدید نظر و اصلاحات به طراح خود بدهید.
طراحی دیزاین بریف

بودجه

صحبت درباره بودجه بحثی جالبی نیست و نمیشه از آن اطمینان داشت پس مطمئن شوید که نحوه فعالیت طراحتان به چه صورتیست؟ اگر طراح گرافیک مد نظر شما به صورت پروژه ای کار می کند، در مورد لیست قیمت های وی پیش از شروع فرآیند طراحی از او سوال بپرسید. اگر ساعتی کار می کند از او بپرسید که او فکر می کند که انجام پروژه چند ساعت طول می کشد و در مورد دستمزد ساعتی وی نیز قبل از آغاز اطمینان حاصل کنید.

باید بدانید که نادیده گرفتن دیزاین بریف (تفهیم نامه طراحی) می تواند امر بسیار دشواری برای شما و کسب و کار شما باشد به همین علت تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه خلق هویت برند می تواند در این امر پر پیچ و خم شما و برندتان را یاری کند. تیم طراحی سل گرافیک با تجربه بالا و نمونه کارهای بسیار زیادی در زمینه طراحی هویت برند و برندسازی در کنار شما خواهد بود تا رنگ و بویی تازه و خاص به کسب و کار خود هدیه کنید. برای دریافت مشاوره، مشاهده نمونه کارها و اطلاع از تعرفه ها از طریق دکمه های زیر با ما در ارتباط باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد