برندسازی

برندسازی محصولات غذایی - قسمت اول

ما در این بازار بسیار شلوغ که رقابت در آن بسیار سخت است درک کرده ایم که برندسازی برای یک محصول غذایی بسیار پیچیده تر از سایر برند هاست. اما شاید برایتان سوال باشد که چرا برندسازی برای محصولات غذایی سخت تر است؟ باید بدانید که صنعت غذا به اصرار های طبیعی و احساسات مردم متکی است چرا که شما با نشان دادن تصویری از محصول خود می توانید باعث گرسنه شدن مردم شوید و یا می تواند باعث شوید که آنها اشتهایشان را از دست بدهند. برای کسی که در حرفه و صنعت غذا کار می کند دسته گسترده ای که شامل تولید کنندگان غذا های فوری، رستوران ها، وبلاگ نویسان و خدمات مرتبط با غذا ها و نوشیدنی هاست تفاوت های بسیار ظریفی در استراتژی های برندسازی آنها وجود دارد به همین علت بقا در این بازار بسیار دشوار است. اما نگران نباشید چرا که ما در این مقاله تصمیم به بیان نحوه صحیح برندسازی برای محصولات غذایی داریم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

اصول برندسازی محصولات غذایی

اگر برند شما یک برند شخصی بود نحوه ارائه آن تنها به عهده شخص شماست اما این موضوع برای برندی که به صورت شخصی نیست بسیار متفاوت است و نیاز به استراتژی های دیگری برای برندسازی دارند. نکته ای که باید بدانید این است که برندسازی چیزی فراتر از تبلیغات است. این امر بر نحوه درک مصرف کنندگان از شرکت شما و ارزشی که برای آن قائل هستند تأثیر می گذارد. باید بدانید که اگر برندسازی به خوبی انجام شود ارتباطات شخصی حتی عاطفی با مخاطبان به وجود می آید و دیگر نیازی به این نیست که به گویید ما از رقبای خود بهتر هستیم. شما می توانید این نتایج را از طریق تصاویر، مانند رنگ ها، شکل ها و تایپوگرافی مناسب و همچنین از طریق روش برقراری ارتباط، مانند استراتژی محتوای خود یا کانال هایی که استفاده می کنید، به دست آورید. نکته ای که باید بدانید این است انتخاب هایی که برای برند انجام میدهید باید مکمل اهداف و استراتژی برند شما باشد. به عنوان مثال، شرکتی که اولویت اصلی آن جذب مشتری است، از استراتژی های مختلف برند نسبت به شرکتی که اولویت آن حفظ مشتری است، سود می برد. اما برای پیچیدگی بیشتر امور، صنایع غذایی مجبورند بر اساس سبک کسب و کارشان و همچنین آنچه مخاطبانشان اشتها آور می دانند، تصمیمات مربوط به برند را اتخاذ کنند.

برندسازی

برای مطالعه بیشتر

اما آنچه که امروز ماندگاری یا عدم ماندگاری یک مجموعه را معین میکند، استفاده از راهکارهای برندسازی است. با برندسازی راز اثرگذاری و ماندگاری هر چه بیشتتر یک کسب و کار را خواهید آموخت. به عبارت دیگر برندسازی را میتوان کلید پیروزی در رقابت بر سر سهم بیشتر از بازار بیشتر دانست. در مقاله زیر با ارائه راهنمایی گام به گام همراه شما خواهیم بود تا برندی بسازید اثرگذار و ماندنی. آموزش گام به گام خلق هویت برند

سه سوال که باید از خود بپرسید

قبل از اینکه استراتژی مورد نظر خود را پیدا کنید باید به سه سوال اصلی جواب دهید. این سه سوال به شما کمک می کند تا واقعا بفهمید که برند شما برای چه در این بازار ایستادگی می کند.

  • چه کسی محصول شما را خریداری می کند؟ مشتری هدف شما کیست؟ جمعیت آنها چقدر است؟ آن ها چه چیزی را دوست دارند؟ چگونه می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید؟ برای چه چیزی برند شما را انتخاب کرده اند؟ برندسازی متناسب با مشتریان هدف شماست، بنابراین هرچه بیشتر آنها را درک کنید، بهتر است.

  • برند خود را چگونه توصیف می کنید؟ پاسخ به این سوال یک تمرین بسیار عالی است تا دریابید که برند شما از چه سبکی پیروی می کند.
  • چه چیزی شما را متمایز می کند؟ به عبارت دیگر ارزش برند شما چیست؟ چرا مخاطبان باید شما را به جای رقبای شما انتخاب کنند؟ یکی از جنبه های برندسازی جداسازی ویژگی های عالی شماست چرا که این ویژگی ها شما را در ذهن مخاطبانتان هک می کند.

پس از پاسخ به این سوالات شما میتوانید استراتژی ایده آل برند خود را مشخص کنید. اما برند شما شامل چه چیز هایی است؟

برای مطالعه بیشتر

ماندگاری برند شما در ذهن مخاطبان یکی از اولین راه های جلب نظر مشتریان است. اینکه برند شما به گونه ای خلق بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی اولیه را داشته باشد و در اولین نگاه توجه مخاطب را به خود جلب کند از نکاتیست که باید در حین برندسازی به آن توجه کرد.

پنج مورد ضروری یک برند محصولات غذایی

  • لوگو:

    لوگو چهره برند شما و مرکز اصلی کل استراتژی برند شماست. مهمترین عنصر برند شما لوگو شماست که تمام ارزش برند را به مخاطبان منتقل می کند.

  • وب سایت:
    وب سایت یکی از عناصری است که شما باید درک کنید که کارایی آن چیست و باید بدانید که با طراحی سایت به چه چیزی خواهید رسید.
  • بسته بندی محصولات:
    وقتی صحبت از برند محصولات غذایی می شود انتخاب بسته بندی محصول بسیار مهم است و نکته جالب درباره آن این است که بسته بندی قدرت جذب مشتری را دارد.
  • شبکه های اجتماعی:
    شبکه های اجتماعی روشی شخصی برای تعامل و گفت و گو مستقیم با مشتریان است. نوع پست هایی که منتشر می کنید و کانال هایی که ایجاد می کنید می تواند پیوندی مستقیم با بازار هدفی که به دنبال آن هستید باشد.
  • تبلیغات:

    تبلیغات هزینه ای است که مانند گذشته استفاده نمی شود اما به هر حال با استفاده درست و به جا از آن ها می توانند برای برندسازی کاملا موثر باشند.

باید بدانید که کار به اینجا ختم نمی شود و موارد بسیار مهم دیگری وجود دارد که در قسمت دوم این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. مواردی همچون شکل، رنگ، تایپوگرافی و… که از اهمیت بالایی در برندسازی برخوردارند.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد