طراحی بروشور

آموزش طراحی بروشور - قسمت دوم

در قسمت قبلی مقاله آموزش طراحی بروشور به اهمیت توجه ویژه به طراحی بروشور پرداخته شد. با توجه به ایفای نقش بسیار موثر بروشور ها در خلق هویت برند و در بسیاری از موارد تثبیت نام کسب و کار شما بر ذهن مشتریان، توجه به اصول ابتدایی طراحی بروشور در تمامی مراحل قبل، هنگام و بعد از طراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که مستحضرید در قسمت قبلی مقاله به مواردی که باید پیش از انجام پروسه طراحی بروشور به آنها توجه شود پرداخته شد. اما در ادامه مطلب و در این مقاله به نکات بسیار مهم در زمینه طراحی بروشور هنگام و پس از مراحل طراحی خواهیم پرداخت.
آنچه در طول این مقاله خواهید خواند:

در طول طراحی بروشور

استاندارد های برند خود را شناسایی کنید

هنگامی که مراحل طراحی را آغاز میکنید، هویت برند خود را در ذهن حفظ کنید. مهم نیست چه نوع بروشوری طراحی میکنید اما لازم که آن بروشور با هویت برند شما سازگاری داشته باشد و آن را توصیف کند. سعی کنید المان ها، رنگ ها، فونت ها و تصاویری را به کار ببرید که کاملا با برند شما سازگاری دارند. اگر برند شما رنگ مخصوص به خود را دارد سعی کنید آن رنگ را به بروشور خود وارد کنید. و از استاندارد های برند خود غافل نشوید.

خود را جای مخاطبتان قرار دهید

به عنوان یک صاحب کار یا یک طراح بدیهی است که شما می دانید چه می خواهید ولی این در واقع مهم نیست چیزی که مهم است این است که شما بدانید که مخاطب شما چه می خواهد. وقتی طرح خود را طراحی می کنید ، خواننده خود را در خاطر داشته باشید. مشتری ایده آل شما چگونه می خواهد اطلاعات دریافت کند؟ آیا آنها فضاهای خالی را می پسندند؟ یا ترجیح می دهند آنها فضا ها با عکس پرشده باشند؟ آیا رنگ ها یا فونت های خاص آنها برایشان جذابیت دارد؟ کجا می توانید تمام اطلاعات خود اعم از نام کسب و کار، اطلاعات، راه های ارتباطی و.. را جا دهید تا پیدا کردنش برای مخاطبان آسان تر شود؟ هنگام طراحی اطلاعات را به گونه ای تنظیم کنید که برای مشتری شما جذاب باشد.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر اطلاعات و عکس هایی که برای جایگذاری هر چه بهتر بر روی بروشور خود جمع می کنید به المان های دیگری نیز برای استفاده در روند طراحی بروشور احتیاج دارید. شماره تماس، راه های ارتباطی، صفحات اجتماعی، آدرس سایت، آدرس و لوگو از المان هایی می باشند که در اکثر بروشور ها استفاده می شوند. اینکه لوگوی برند شما به گونه ای طراحی بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی طراحی اولیه را داشته باشد از نکاتیست که باید در حین طراحی لوگو به آن توجه کرد. در مقاله زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که طراحی های مجموعه سل گرافیک را از دیگر شرکت های طراحی گرافیک متمایز کرده است.

خود را جای مخاطبتان قرار دهید

ممکن است فکر کنید که فقط یک نوع بروشور وجود دارد، اما اینطور نیست! انواع مختلفی از بروشور ها بر بر اساس نحوه تا شدن و تعداد صفحات آنها وجود دارد. نوع بروشور مناسب برای طراحی بروشور شما کاملا بستگی به محتوای آن دارد. ممکن است ترجیح دهید که یک بروشور ساده از نوع Tri-fold داشته باشید. اما اگر مقدار اطلاعاتی که می‌خواهید وارد کنید زیاد است بهتر است که یک بروشور با فضای بیشتر انتخاب کنید. اگر یک آموزش مرحله به مرحله محصول را انجام‌ می‌دهید، از یک بروشور چهار پنل ‌‌(4 panel) استفاده کنید تا محتوای شما به راحتی توسط خوانندگان دنبال شود. همچنین در نظر بگیرید که بروشور شما در نهایت چگونه تحویل داده خواهد شد.
مثلا آیا قرار است آن ها روی یک قفسه قرار گیرند؟ یا درون کیسه ای کنار بقیه ابزار تبلیغاتی؟ یا قرار است به صورت ایمل برای افرادی بفرستید؟ چگونه قرار است بروشورهای خود را تحویل یا نمایش دهید؟ در تعیین اینکه کدام یک بهترین انتخاب برای شما و برندتان است بسیار حائز اهمیت است.

  • طراحی بروشور
  • طراحی بروشور
  • طراحی بروشور

اطلاعات و عکس های خود را جمع آوری کنید

قبل از شروع به کار و گذاشتن قلم بر روی کاغذ و ایجاد طرح، اطلاعات و تصاویر خود را آماده کنید. این به شما کمک می کند تصمیمات مهمی در مورد چیدمان، طول، اندازه فونت و موارد دیگر بگیرید. اما خیلی به مطالب خود وابسته نباشید احتمال این وجود دارد که محدودیت فضا باعث سود نتوانید تمامی مطالب و تصاویر را قرار دهید. انعطاف پذیر باشید و مطمئن شوید که نکات اصلی شما را در این امر قرار گیرند. با مقدار معینی از اطلاعات شروع کنید. سعی کنید با کم ترین میزان مطلب تمام اطلاعات لازم را به مخاطب بدهید. متن های طولانی میتوانند طاقت فرسا باشند و مخاطب را از خواندن باز می‌دارند. یا تا جای امکان سعی کنید تصاویر یا فضاهای کافی بین مطالب قرار دهید.
از عناوین و تیترها استفاده کنید تا متن خود را بسازید و کاری کنید تا مطلبتان برای کسانی که زمان یا حوصله کافی برای خواندن تمام متن را ندارند هم قابل درک باشد. عنوان اصلی شما اهمیت بسیاری دارد. و تنها شانس شما برای جلب توجه خواننده است. تصاویر خود را نیز یک جا جمع کنید و بررسی کنید که کدامیک بهتر می تواند حرف شما را بیان کند و بهترین جا برای قرار دادنش را پیدا کنید. تصاویر اولین چیزی هستند که مردم می‌بینند، بنابراین باید به شما کمک کنند تا بهتر با خواننده خود ارتباط برقرار کنید.

طراحی بروشور

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر اطلاعات و عکس هایی که برای جایگذاری هر چه بهتر بر روی بروشور خود جمع می کنید به المان های دیگری نیز برای استفاده در روند طراحی بروشور احتیاج دارید. شماره تماس، راه های ارتباطی، صفحات اجتماعی، آدرس سایت، آدرس و لوگو از المان هایی می باشند که در اکثر بروشور ها استفاده می شوند. اینکه لوگوی برند شما به گونه ای طراحی بشود که در تمامی موارد استفاده اش زیبایی طراحی اولیه را داشته باشد از نکاتیست که باید در حین طراحی لوگو به آن توجه کرد. در مقاله زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که طراحی های مجموعه سل گرافیک را از دیگر شرکت های طراحی گرافیک متمایز کرده است.

سبک خود را پیدا کنید

وقتی همه نکات گفته شده انجام شد، این سبک بخصوص شماست که بروشور شما را تاثیر گذار می‌کند.
سادگی و شیک بودن را در آن حفظ کنید

اگر بروشور شما بیش از اندازه متن، تایپوگرافی و عکس داشته‌ باشد، ذهن مخاطب آن را پس می‌زند. طراحی خود را تمیز، ساده و آسان برای هضم نگه دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

خارج از چهارچوب فکر کنید

مشتریان این روز ها مدرن هستند، آنها طرح های قدیمی و تکراری را نمی‌پسندند. پس برای اینکه بروشور شما روی ذهن آنها اثر گذارد از طرح هایی که در ده سال گذشته مثل همه بروشور های دیگر دیده اید دوری کنید.

وقتی صحبت از بروشور می شود، بهترین طرح ها جرات می کنند متفاوت باشند. چه کاری می توانید انجام دهید که قبلاً هیچ کس دیگری انجام نداده است؟ هرچه طراحی بروشور خود را متفاوت تر جالب تر انجام دهید، توجه بیشتری جلب می شود. تیم طراحی سل گرافیک با سالها تجربه در زمینه طراحی گرافیک و خلق هویت بصری راه میانبر شما برای داشتن یک بروشور زیبا و خلاقانه و همچنین ماندگاری در ذهن مشتریان است.

دعوت به اقدام یا CTA

طراحی بروشور

دلیل این که شما در وهله اول بروشوری را طراحی می‌کنید، تشویق خوانندگان خود برای یک اقدام خاص است و اگر می‌خواهید آنها آن اقدام را انجام دهند، باید به شکلی بزرگ به آنها بگویید. اگر CTA شما در پاراگراف آخر در آخرین صفحه بروشور شما در انبوهی از متن دفن شده باشد ، هیچ کس آن را نمی‌بیند. اگر می خواهید CTA شما واقعاً به مردم الهام بخشد تا اقدامی انجام دهند، آن را بزرگ و پررنگ نشان دهید جوری که غیر ممکن باشد که آن را از دست دهند.
سعی کنید CTA را در قسمت های قابل رؤیت قرار دهید و حتی در صورت ممکن آن را در چندین مکان بروشور خود قرار دهید. آن را طوری تنظیم کنید که مخاطب تحت هیچ شرایطی از دستش ندهد. زیرا هر چه مرکزی تر و قابل رؤیت تر باشد افراد بیشتری اقدام خواهند کرد.

ارزیابی و چاپ (بعد از طراحی بروشور)

پس از پایان طراحی بروشور، زمانی را برای ارزیابی محصول نهایی اختصاص دهید. این آخرین فرصت شما برای ایجاد تغییر و اصلاحات در طراحیتان است. از خودتان بپرسید:
  • آیا این طراحی توجه مرا جلب میکند؟
  • آیا پیام من روشن است؟
  • آی این طراحی CTA ی من را نشان می‌دهد؟
  • آیا این بروشور با برند من سازگاری دارد؟
همین سوالات را از دیگران هم بپرسید تا یک دیدگاه خارجی را هم در نظر گرفته باشید. طرح خود را به همکاران، مشتریان و حتی دوستان خود نشان دهید تا ببینند آیا شما موفق بوده اید یا خیر. وقتی شما نسبت به طرح خود احساس رضایت پیدا کردید، وقت آن رسیده است که بروشورتان را چاپ کنید.

پرینتر خود را انتخاب کنید

کار با یک پرینتر درجه یک میتواند به معنی واقعی طراحی بروشورتان را دقیقا همان گونه که تصور می‌کردید ظاهر کند. در حالی که اگر پرینتر خوبی انتخاب نکرده باشید بروشورتان بعد از چاپ کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. در صورت امکان پرینتر های مختلف را امتحان کنید تا شخصا تفاوت آن ها را دریابید. مشاهده نمونه کار ها از نزدیک همیشه بسیار موثر تر از مشاهده آنلاین آنهاست. کاغذ و رنگ ها با چاپگر های مختلف می‌توانند حس متفاوتی ایجاد کنند پس حتما قبل از چاپ چندتا نمونه کار را بررسی کنید و در نهایت سعی کنید چاپگری را انتخاب کنید که در زمینه چاپ بروشور تجربه داشته باشد و از آخرین فناوری چاپ استفاده کند.

چاپ

مواد مورد نیاز برای چاپ را فراهم کنید

طراحی بروشور
  • وزن کاغذ

    به طور کلی هرچه وزن کاغذ بالاتر باشد ، ورق آن ضخیم تر است. روش های مختلفی برای اندازه گیری وزن کاغذ وجود دارد (مانند وزن پایه و میل) ، اما متداول ترین آن وزن متریک است که به عنوان GSM نیز شناخته می شود. GSM وزن یک صفحه کاغذ برش داده شده در مربع ۱×۱ متر است و فقط برای اطلاع بیشتر، معمولا اکثر بروشورها وزنی حدوداً بین ۱۷۰ تا ۳۰۰ GSM دارند.
  • پایان

    وقتی کاغذ خود را انتخاب کردید، زمان آن رسیده است که پایان خود را انتخاب کنید. چندین نوع مختلف برای انتخاب وجود دارد:

    • مات: پایان کاملاً صاف و بدون درخشش
    • نیمه براق: یک پایان تقریباً براق که بین مات و براق قرار می گیرد.
    • براق: پایان براق و بازتابی
  • جوهر و فرآیندهای تخصصی

    برخی از چاپگرها همچنین جوهرهای خاصی را ارائه می دهند که می توانند بروشور شما را تقویت کنند. در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید در مورد آنها بررسی کنید:

    • فویل (Foil) : یک جوهر براق یا فلزی براق، که منعکس کننده نور است.
    • نقش برجسته (Embossing) : فرآیند فشار دادن یک شکل یا تصویر به کاغذ برای ایجاد یک اثر برجسته.
    • نقطه UV: یک پوشش براق فقط برای برخی از نقاط کاغذ اعمال می شود.

برخورداری از همراهی یک تیم مشاوره و طراحی قوی در کنار داشتن هویت برندی مناسب را میتوان از مهم ترین معیارها برای رسیدن به طرح مطلوب و اثر گذار در بروشور دانست. تیم طراحی سل گرافیک با استفاده از نیروی جوانی و خلاقیت بالا و همچنین تجربه همکاری با برند ها و موسسات کوچک و بزرگ آماده خدمت رسانی به کسب و کارهایی می باشد که برای اثرگذاری هر چه بیشتر روی مخاطبان خود در تلاش هستند. 


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد