طراحی لوگو

نحوه استفاده از لوگو

اغلب لوگوی شما به عنوان نمادی از داستان، تمام ارزش های شما و خدمات برند شما است. با دانستن نحوه استفاده از لوگو در برند می تواند به شما کمک کند تا همانطوری که دوست دارید برندتان دیده شود دیده شوید. نحوه استفاده از لوگو در برند در واقع بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژِی برند است. بنابراین شاید برایتان سوال باشد که نحوه استفاده درست از یک لوگو یعنی چه و چگونه می توان آن را به درستی انجام داد؟ ما در این مقاله تصمیم به پاسخ تمام سوالات شما در زمینه نحو استفاده از لوگو در برند خواهیم بود.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

فضای اطراف لوگو

باید فضای کافی در اطراف یک لوگو قرار داشته باشد تا از انسداد شفافیت و تاثیر بصری آن جلوگیری کند. شاید این کار برای شما کار بسیار آسانی باشد اما باید بدانید که برای مثال فردی می خواهد لوگوی شما را در جای بسیار کوچکی قرار دهد. دقیقا این همان فضای کافی است. لوگوی شما باید در هر جا و مکانی خود را نشان دهد. با طراحی لوگوی مناسب و البته با وجود فضای کافی اطراف آن برند خود را مدرن و حرفه ای نشان دهید.

تایپوگرافی و فونت

باید بدانید که فونت های پیام های مختلفی دارند. لوگوی شما بر اساس خدمات و ارزش های شما طراحی شده است به همین دلیل این تصویر نیاز به یک متن دارد تا آن لوگو را برای مخاطبان توضیح دهد. بعد از انتخاب فونت خود نوبت به تایپوگرافی می رسد. شاید برایتان سوال باشد که تایپوگرافی چیست؟ باید بدانید که تایپوگرافی یک هنر است و شما می توانید با استفاده از آن متن خود را بسیار جذاب تر نشان دهید.
تایپوگرافی

پالت رنگ

رنگ برند شما چیست؟ پالت رنگی برند شما از چند رنگ تشکیل شده است؟ باید بدانید که پالت رنگی برند معمولاً از چهار یا پنج رنگ تشکیل شده است و البته باید بدانید که در اغلب مواقع شامل رنگ لوگو است. لوگوی شما باید رنگ های از جمله نام رنگ و کدهای RGB و Hex نشان دهد.

برای مطالعه بیشتر

علاوه بر تمامی نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته می شود، توجه به طراحی لوگو و داشتن طرحی متفاوت و خاص به عنوان نشان تجاری کسب و کار شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کمااینکه روند طراحی المان های مختلف هویت بصری با داشتن یک لوگوی متناسب و زیبا راحت تر هم خواهد شد. در مقاله زیر به بررسی اصول ابتدایی طراحی لوگو و فعالیت های تیم طرحی سل گرافیک در زمینه طراحی لوگو پرداخته ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست.

اندازه لوگو

این یک نکته بسیار ساده در نحوه استفاده از لوگو شماست: حداقل اندازه را تعیین کنید. باید بدانید که حداقل اندازه در حالت ایده آل بر حسب پیکسل برای استفاده دیجیتالی و در اینچ یا میلیمتر برای چاپ است. برای سازگار بودن لوگوی شما در سربرگ ها، روی محصولات مختلف، در کاربردهای دیجیتالی برای چاپ بسیار مهم است. به همین علت اطمینان حاصل کنید که اندازه لوگوی شما برروی تمام عناصر هویت برند خوب و متناسب است.

رنگ لوگو

طراحی لوگو

یکی از اصول کلیدی طراحی لوگو این است که لوگو شما باید در رنگ هایی مانند سیاه و سفید، و یا به عبارت دیگر در ساده ترین شکل و بدون هیچ گونه جلوه ای خوب به نظر برسد. شاید برایتان جالب باشد که بداند تنها متن ها و یا اشکال و تصاویر نیستند که می توانند از برند شما تعریف کنند بلکه رنگ ها هم مانند فونت ها پیام های متفاوتی دارند. اگر نیاز به شناخت بیشتر رنگ ها در طراحی لوگو دارید به مقاله ده ترکیب رنگ برای الهام بخشیدن به طراحی آرم و لوگو و رازهایی در رابطه با انتخاب رنگ در طراحی آرم و لوگو مراجعه کنید.

شرح لوگو

شرح اینکه لوگوی شما چیست و از چه سخن می گوید برای مخاطبان یکی از مهمترین بخش ها بعد از طراحی لوگو است که باعث تغییرات در نحوه استفاده شما از لوگو را به همراه دارد. یکی از مهمترین نکاتی که شما باید بدانید این است که لوگوی شما در اصل همان برند شماست. البته توجه داشته باشید که این دلیل نمی شود که نا برند خود را در سراسر لوگو پخش کنید. بگذارید تا برایتان با مثالی عالی از شرکت محبوب اپل این موضوع را روشن کنم. همه ما با سیب مونوکروم و مینیمال با گوشه سمت راست گاز گرفته آشنا هستیم. نام با لوگو مترادف است، و چون لوگوی آن سیب است به آن اپل می گوییم. شرح لوگو شما توضیح مختصری در مورد ظاهر لوگو شما و دلیل انتخابتان است.

تغییرات لوگو و زمان استفاده از آنها

بسته به نیاز شما وجود نسخه از تمامی مراحل این طراحی می تواند به شما کمک کند تا بتواند منظور خود را بهتر به مخاطبان خود برسانید. البیته باید بدانید که تمام اجزای لوگوی شما هم با این معانی را به خوبی به مخاطبان منعکس کنند. دستورالعمل های استفاده از لوگو شما شامل پیشنهادهایی از مکان نمایش آنها خواهد بود. این به این معناست که آنها در هر جایی باید به زیبایی تمام بدرخشند. به عنوان مثال: لوگو استاندارد شما به این شکل است، باید در همه کالاها موجود باشد. علامت کلمه ما به این شکل است، هنگامی که محتوا به اتمام رسید این علامت باید نمایش داده شود.

برای مطالعه بیشتر

طراحی یک آرم و لوگوی مناسب تنها به زمان طراحی منتهی نمی شود و موارد بسیار زیادی وجود دارد که باید پیش از آغاز طراحی لوگو به آنها توجه کرد. در مقاله زیر به یازده گام بسیار اساسی پیش از طراحی لوگو پرداخه ایم.

نتیجه گیری

مهمترین نکته استفاده از لوگو نشان دادن روشهای درست و غلط استفاده از لوگو در تمام شرایط ممکن است که باید از لوگو شما استفاده شود. نکته استفاده از لوگو ها با اطمینان از اینکه همیشه آراسته به نظر می رسد و برند شما را به درستی نشان می دهد، فکر و تلاشی را که برای ایجاد یک لوگو انجام داده اید حفظ می کند.

تاثیر برخورداری از لوگوی مناسب بر هیچ یک از صاحبان کسب و کارها پوشیده نیست. اما نکته قابل توجه مسیر دستیابی به این مهم میباشد. باید توجه داشت که همکاری با تیم های طراحی ای که سابق بر این نیز نمونه های موفقی را دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تیم طراحی سل گرافیک نیز با همکاری با برندهای کوچک و بزرگ و برخورداری از نمونه کارهای موفق بسیار آماده است تا در این مسیر همراه و پشتیبان شما باشد. برای تماس، مشاوره، اطلاع از قیمت ها و همچنین مشاهده نمونه کارها میتوانید از طریق دکمه های زیر با ما در تماس باشید.


کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به سل گرافیک میباشد